Promocja bezpośrednio w miejscu sprzedaży ma zachęcić klienta do zakupu. Państwa rozpoznawalne marki oraz wysokiej jakości produkty mają w tym swój udział. Warto jednak wykorzystać opakowania, ekspozytory i dekoracje do przygotowania perfekcyjnej prezentacji! Te środki są zazwyczaj bardziej opłacalne niż tradycyjna reklama produktu.
W ramach polityki komunikacji marketingowej promocja sprzedaży zwana jest również „promocją zbytu” lub „wsparciem sprzedaży”. Promocja sprzedaży obejmuje wszelkie środki, które zwiększają zbyt poprzez generowanie dodatkowych impulsów zakupowych w handlu.
Często są to instrumenty wspierające sprzedaż, za pomocą których dąży się do określonego celu i które stosuje się w ograniczonym czasie. Przykładami narzędzi promocji sprzedaży są: użycie opakowań gotowych na półkę w celu uzyskania optymalnej dostępności towaru, degustacje w punkcie sprzedaży, ekspozytory reklamowe w dodatkowych miejscach ekspozycji, akcje promocyjne z dodatkami do produktów, takimi jak artykuły reklamowe i wiele więcej.
Kalendarze adwentowe cieszą się w ostatnich latach dużą popularnością i wspomagają sprzedaż w okresie przed świętami Bożego Narodzenia: markowi producenci, którzy również w ramach promocji sprzedaży mają na uwadze ekologię, wybierają naturalne materiały, takie jak tektura falista. Firma THIMM zaprojektowała i wyprodukowała na przykład materiały promocyjne z laminowanej offsetowo fali E. Również konstrukcja wewnętrzna tych materiałów promocyjnych składała się z tektury falistej, dzięki czemu po Bożym Narodzeniu konsumenci mogli bez problemu zutylizować ją.
Dzięki degustacjom w supermarketach można przekonać konsumentów do danych produktów. Ten rodzaj promocji sprzedaży często stosuje się podczas wprowadzania produktu na rynek. W idealnym przypadku takie środki promocji sprzedaży uwzględniają także elementy marki i produktu.
Dla producenta serów Olmín firma THIMM przygotowała na przykład stoisko degustacyjne w formie opakowania pierwotnego. W ten sposób udało się podnieść rozpoznawalność produktu na regale. Wysoka stabilność tego stoiska promocyjnego została zapewniona poprzez solidną konstrukcję z ekologicznej tektury falistej.
Innym rodzajem promocji sprzedaży są opakowania promocyjne. Te środki wspierające sprzedaż często zawierają upominki reklamowe lub promocyjny towar. Zazwyczaj stosowane są z okazji określonych wydarzeń, takich jak mistrzostwa świata w piłce nożnej, jubileusze firmowe, Boże Narodzenie (np. prezenty w opakowaniu promocyjnym) lub wprowadzanie nowego produktu na rynek.
Firma THIMM zaprojektowała i wyprodukowała dla czeskiego browaru Ferdinand opakowanie promocyjne na butelki piwa. Ten środek promocji sprzedaży zawiera sześć butelek piwa, kufel i artykuły reklamowe. Dzięki odpowiedniej konstrukcji kufel służy jednocześnie jako uchwyt tego opakowania promocyjnego. Dodatkowo ten środek wspierający sprzedaż zapewnia różnorodne możliwości druku, służące do pozycjonowania marki lub storytellingu.