Activia shoty to nowość firmy Danone. W celu wsparcia komunikacji produktowej marka Activia do procesu komunikacji włącza szereg znanych czeskich food blogerów i influencerów, do których wysłała paczki z jednotygodniowym zapasem Activia shotów. Food blogerzy i influencerzy dzielą się następnie swoimi wrażeniami i opiniami w sieciach społecznościowych, przyczyniając się w ten sposób do komunikacji produktowej. Opakowania na te przesyłki zostały wyprodukowane przez THIMM z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, tzn. za pomocą druku cyfrowego i cyfrowego wykrawania laserowego, które to technologie stanowią idealne połączenie w produkcji tego limitowanego kompletu opakowań mającego za zadanie wsparcie komunikacji produktowej.
Każda paczka z buteleczkami Activia shot, która została wysłana do influencerów, została spersonalizowana. Oznacza to, że adresat na każdym opakowaniu znajdzie swoje imię. Każda paczka miała unikatowy charakter. W ten sposób Activia nawiązała komunikację z influencerami także za pomocą opakowań. Drukowanie imion na opakowaniach i nadanie indywidualnego charakteru każdemu opakowaniu jest możliwe dzięki drukowi cyfrowemu. W odróżnieniu od druku analogowego, do druku cyfrowego nie są potrzebne klisze drukarskie , a przygotowanie różnych wersji to wyłącznie kwestia zmiany danych. Nie trzeba tracić czasu na wykonanie klisz ani ponosić kosztów związanych z ich przygotowaniem. W przypadku druku cyfrowego nie ma znaczenia, ile wersji jest drukowanych. Dlatego każde opakowanie może wyglądać inaczej – można wydrukować na nim inne imię, inny motyw, inny tekst… Wszystko zgodnie z aktualnymi potrzebami związanymi ze wsparciem komunikacji produktowej.
Paczki, które otrzymali influencerzy, składają się z dwóch części: zewnętrznego opakowania wysyłkowego i wewnętrznego usztywnienia. Wszystko wykonane jest z ekologicznej tektury falistej – bez użycia folii czy taśm klejących – dlatego całe opakowanie można wrzucić do pojemnika na zużyty papier i oddać do recyklingu.
Tekturę falistą pokryto drukiem cyfrowym, ponieważ jego jakość gwarantuje dostosowanie kolorystyki przedstawionych na opakowaniu buteleczek Activia shot do prawdziwych buteleczek znajdujących się wewnątrz wielopaku. Zewnętrzne opakowanie wysyłkowe pokryte jest obustronnie drukiem. Wewnętrzne usztywnienie z klapą wygląda na pierwszy rzut oka tak, jakby było pokryte obustronnym drukiem, ale w rzeczywistości efekt ten osiągnięto dopiero po złożeniu kartonu. Usztywnienie pokryte jest drukiem wyłącznie z jednej strony.
Cechą charakterystyczną tego rozwiązania służącego wsparciu komunikacji nowego produktu jest wykorzystanie cyfrowego wykrawania laserowego. W celu nadania przesyłce wyjątkowego charakteru opakowanie uzupełniono o wykrojony laserowo napis ACTIVIA. Napis zyskuje na plastyczności, dodatkowo podkreślając markę. Wykrojone laserowo logo wzmacnia komunikację marki i produktu. Konsument komunikuje się z marką poprzez wzrok i dotyk, a po skosztowaniu Activia shotów włącza także trzeci zmysł, czyli smak!
Z artykułami influencerów można zapoznać się np. na Instagramie: https://www.instagram.com/activia_czsk/, głównie w sekcji Shoty.